8 wskazówek dotyczących organizacji imprezy firmowej
Prawie każda firma i firma ma nadzieję zorganizować co najmniej jedno wysokiej jakości coroczne wydarzenie o dużym znaczeniu i zainwestować w nie dużo pieniędzy i wysiłku. Ale dlaczego te wydarzenia są tak ważne? Jakie są ich zalety? Jak powinny być zorganizowane? Tutaj znajdziesz wszystkie odpowiedzi i kluczowe czynniki, dzięki którym Twoje wydarzenie zakończy się sukcesem.
Do czego służy głównie wydarzenie?
Niezależnie od rodzaju wybranego wydarzenia, konferencji, imprezy całodziennej, spotkania itp. Imprezy firmowe i spotkania są bardzo potężnymi i skutecznymi narzędziami komunikacji. Ich głównym celem jest nawiązywanie, promowanie i intensyfikacja kontaktów osobistych, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. To właśnie nazywa się sieciowaniem .
Networking jest kluczowym czynnikiem w strategii wzrostu lub rozwoju każdej firmy, ponieważ między innymi pozwala firmie zdobyć uznanie i pozycję w branży, zwiększyć sprzedaż i odkrywać nowe obszary działalności.
Inne dodatkowe korzyści
Oprócz ułatwiania i promowania relacji twarzą w twarz, wydarzenia firmowe mają szereg innych korzyści, takich jak:
Poprawa środowiska pracy i promowanie relacji między pracownikami, którzy pracują w tej samej firmie.
Generowanie i rozpowszechnianie treści korporacyjnych.
Promowanie biznesu i sprzedaży.
Wręczanie nagród za osiągnięcia i uznawanie sukcesów
Jak prawidłowo zorganizować wydarzenie
Chociaż z góry może się to wydawać proste, skuteczne zorganizowanie wydarzenia nie jest w rzeczywistości łatwym zadaniem. Aby wydarzenie uznano za sukces, musi ono służyć nawiązywaniu cennych kontaktów i realizacji innych celów, takich jak zwiększenie sprzedaży, generowanie treści dodanej i oferowanie pozytywnego wizerunku organizującej je firmy. Warto mieć plan B na wypadek desztu – to http://namioty.nowit.pl.
Kolejną podstawową kwestią jest kontrola kosztów i dopasowanie budżetu do celu, jakim jest uzyskanie dodatniego zwrotu z inwestycji.
Najważniejsze wskazówki i strategie
Poniżej znajduje się lista najbardziej odpowiednich strategii i wskazówek zapewniających sukces przy organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń.
1. Właściwie zdefiniuj cele
Wymień cele wydarzenia możliwie najdokładniej, ponieważ niezbędna jest możliwość ich jakościowego i / lub ilościowego zmierzenia, tak aby wydarzenie mogło się następnie łatwo i płynnie rozwinąć, odzwierciedlając przesłanie, które ma nieść.
2. Daj pierwszeństwo zawartości, a nie kontenerowi
Zamiast miejsca i etapu, na którym się ono odbędzie (zwanego kontenerem), w wydarzeniu naprawdę ważny jest temat, którym będzie się zajmować i sposób, w jaki jest on obsługiwany, czyli zadowolony. Na wielu takich imprezach sprawdzi się namiot weselny.
Dobra treść pomoże Ci nawiązać i utrzymać wysokiej jakości kontakty oraz osiągnąć realną rentowność i skuteczność.
3. Korzystaj z technologii
Dziś technologia, która jest stosowana w wydarzeniach, jest bardzo rozwinięta i może dać naprawdę spektakularne rezultaty zarówno w zakresie tworzenia i rozpowszechniania treści, jak i estetyki.
Możliwości są nieskończone i stale się zmieniają: filmy 3D, wysokiej jakości wideokonferencje, zajęcia online, mapowanie itp. Techniki te otwierają szerokie spektrum oryginalnych i pomysłowych możliwości oraz nowych formatów.
4. Utrzymuj przepływ komunikacji
Nie tylko samo wydarzenie jest ważne, ale musi także tworzyć stały przepływ komunikacji, co w dzisiejszych czasach jest bardzo łatwe dzięki sieciom społecznościowym. Korzystając z nich, doświadczenie można w miarę możliwości rozszerzać w czasie i utrzymywać łączność ze współpracownikami i klientami. Promowanie wydarzenia przed jego zorganizowaniem i przedłużenie jego życia później będzie łatwe dzięki możliwościom, jakie oferują teraz media społecznościowe .
5. Właściwie zarządzaj wydatkami
Trzymanie się budżetu jest nie tylko pożądane, ale wręcz konieczne. Aby właściwie zarządzać wydatkami, należy wziąć pod uwagę wszystkie kwestie i czynniki, użyć specjalnego oprogramowania, aw niektórych przypadkach zasięgnąć porady z zewnątrz.
6. Dodaj coś oryginalnego
Aby zwrócić uwagę na wydarzenie, poprawić wrażenia uczestników i odcisnąć je w ich pamięci, należy dodać coś oryginalnego, z pomysłami wykraczającymi poza zwykłe taryfy lub utarte schematy. Wprowadzaj innowacje, bądź kreatywny i myśl nieszablonowo. Ponieważ większość Twoich odbiorców uczestniczyła już w wielu konferencjach i wydarzeniach, bardzo ważne jest, aby Twoja publiczność się wyróżniała.
Korzystaj ze specjalistycznych firm
Złożoność niektórych wydarzeń sprawia, że bardzo wygodne i wskazane jest skorzystanie z usług specjalistycznej firmy do ich organizacji. W ten sposób zwiększysz jego jakość i oryginalność, będziesz mieć większą kontrolę nad ostatecznym budżetem i optymalnie wykorzystasz zasoby.
Bardzo skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z publicznością i przyciągnięcie jej uwagi jest zatrudnienie zewnętrznych zasobów ludzkich, takich jak znani wykładowcy, prezenterowie, prelegenci, a nawet komicy czy aktorzy.
8. Uwzględnij inicjatywy zrównoważone
Włączenie działań zrównoważonych lub CSR do programu wydarzenia przyniesie korzyści Twojej firmie. Pomimo dodatkowych kosztów służą jako praktyczny dowód zaangażowania firmy w ochronę środowiska. A to zawsze ma pozytywny wpływ na wizerunek firmy . Jednym z przykładów może być podarowanie ekologicznego prezentu, używanie produktów Km-0 lub nawet promocja braku papieru, ponieważ organizacja wydarzenia często prowadzi do generowania ogromnych ilości odpadów. Konieczna będzie próba wyeliminowania użycia papieru.
W tym samym duchu, włączenie działań przyczyniających się do społecznej odpowiedzialności biznesu jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem i zostanie dobrze odebrane przez uczestników, zwłaszcza młodsze pokolenie.
To tylko kilka porad dotyczących organizacji wydarzenia. W połączeniu z dobrym planowaniem, pracą zespołową i motywacją uzyskasz doskonałe elementy, które sprawią, że Twoja firmowa impreza zakończy się sukcesem 😉